گنبد شیشه ای
نوشته شده توسط : چارسیک

گنبد شیشه ای

www.charsik.com

گنبد شیشه ای یکی از از عناصر تکامل یافته معماری محسوب می شود. اجرای گنبد با متریال های مختلفی همانند سنگ و آجر در سبک های مختلف معماری از دیرباز انجام شده است. اهمیت وجود نور در فضا، استفاده از شیشه ها را در دیوارها و سقف ها اجتناب ناپذیر کرده است. گنبد ها نیز با توسعه تکنولوژی و توان مهندسی و فنی، این امکان را یافته اند تا با شیشه اجرا شوند و بتوانند با عبور و کنترل نور در فضا، علاوه بر ایجاد زیبایی خیره کننده و به وجود آوردن نقوش، نقش نورگیر را نیز داشته باشند. گنبد سازه ای است که از نظر بصری دارای حس روانشناختی قوی و زیبایی شناسی منحصر به فردی است. احساسات انسانی با قرار گرفتن در زیر گنبد شکلی متعالی به خود می گیرد و انسان را به تحسین وا می دارد.

گنبد شیشه ای
شیشه از منظر معماری، دارای خواص و ویژگی های خاصی است. استفاده از شیشه در گنبد و به وجود آمدن گنبد شیشه ای، می تواند تاثیر گنبد بر کیفیت فضا را دو چندان کند. حس اوج، تعالی، تکامل، آرامش، وجد، ریتم، نشاط، شفافیت و روشنایی از جمله ویژگی هایی است که یک گنبد شیشه ای می تواند در فضا ایجاد کند.
چارسیک؛ طراح و مجری گنبد شیشه ای در فرم ها، نقش ها، طرح ها، رنگ ها و سبک های مختلف معماری است که با استفاده از توان فنی – مهندسی و اتکا به تجربیات فراوان خود در گذشته، توانسته است در کشورمان ایران به ساخت و اجرای این گنبد ها بپردازد. گنبد شیشه ای با تکنیک استین گلاس (استیند گلاس) و تیفانی اجرا می شود. در این تکنیک ها قطعات کوچک شیشه به وسیله فلز در کنار هم مونتاژ می شوند. با توجه به حساسیت و ویژگی های خاص شیشه، طراحی دقیق جزئیات اجرایی، نقش و نگار شیشه ها و همچنین اجرا و نصب مهندسی شده گنبد شیشه ای از اهمیت بسیاری برخوردار است. خوشبختانه چارسیک توانسته است با ارتقای سطح فنی و کیفی گنبد شیشه ای، گام های ارزنده ای برداشته و اجرای این گنبدها را به بهترین شکل ممکن میسر کند.

www.charsik.com

گنبد شیشه ای

گنبد شیشه ای

گنبد شیشه ای

 

مطالب مرتبط با گنبد شیشه ای:

گالری گنبد شیشه ای استین گلاس (استیند گلاس) و تیفانیگالری گنبد شیشه ای استین گلاس (استیند گلاس) و تیفانی

 

منبع: وب سایت چارسیک   www.charsik.com





:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: